شناسهٔ خبر: 96163 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

رقابت۱۰ هزار نفر در آزمون ورود به حرفه مهندسان در خوزستان

آزمون نظام مهندسی خوزستان مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در روزهای ۱۳ تا ۱۵ مرداد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، رضا رضایی گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان با رقابت ۲۷۶ هزار نفر در کشور طی روزهای چهارشنبه، پنچشنبه و جمعه ۱۳ تا ۱۵ مرداد در نوبت صبح برگزار می‌شود که از این میزان ۱۰ هزار نفر مربوط به استان خوزستان هستند.

رضایی با اشاره به افزایش تعداد بانوان مهندس شرکت کننده در آزمون ورود به حرفه مهندسان، اعلام کرد: در آزمون پایان هفته ۲۰درصد شرکت کنندگان زن و ۸۰درصد مرد هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان با اشاره به اینکه این نخستین بار در استان است که محل های برگزاری آزمون به ۴ شهر افزایش یافته است، اظهار داشت: آزمون ها در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه بوده، که در چهار حوزه اهواز، مجتمع آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان، دزفول، دانشگاه اصول دین، خرمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، بهبهان، دانشگاه خاتم الانبیاء برگزار می‌شود.
رضایی افزود: باتوجه به وضعیت کرونا و گرمی هوا، امسال آزمون‌ها صبح و یک ساعت زودتر از سنوات قبل و در ساعت ۸ صبح شروع می‌شود و در بین آزمون محل های آزمون ضد عفونی و گند زدایی خواهند شد. 

وی ادامه داد: در این دوره در استان خوزستان بیش از ۱۰ هزار نفر در آزمون های یاد شده شرکت خواهند کرد که این میزان ۳۰درصد  بیش از آزمون سال گذشته می‌باشد. 

وی یادآور شد: ارائه پرینت کارت شناسایی آزمون، کارت عضویت سازمان استان یا کارت شناسایی معتبر عکس دار به جلسه ضروری است، استفاده از کتاب و جزوه در آزمون مجاز بوده اما امانت گرفتن کتاب ممنوع است. همچنین به همراه داشتن هر نوع وسیله هوشمند یا الکترونیک نیز در محل آزمون ممنوع است.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان به منظور حفظ پروتکل‌های بهداشتی به داوطلبان توصیه کرد: ماسک، الکل و زیر انداز جهت کتاب ها با خود همراه داشته باشند و حداقل یک ساعت قبل از امتحان در محل آزمون حاضر شوند تا با رعایت فاصله‌گذاری ورود به محل آزمون انجام شود و ازدحام ایجاد نشود.

مقرر است نتایج آزمون ها در آبان ماه ۱۴۰۰ از طریق وب سایت www.inbr.ir  به اطلاع شرکت کنندگان رسانده شود.